Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selamat datang ke dunia blog saya.Seorang ummi,isteri,anak dan kawan yang baru berjinak dgn dunia blog.Semoga yang baik kita jadikan pedoman dan yang tak baik kita buang jauh2...semoga kita memperolehi keberkatan.Amin...

Selasa, 24 Mei 2011

Menunggu hari aje...



Assalamualaikum...


Masih lagi menunggu detik2 yang mendebarkan dlm hidup.Menanti kelahiran anak ke3 umpama bom jangka; apa taknya inilah pengalaman pertama aku bakal melahirkan anak jauh daripada keluarga.Sebelum ni,anak yang sulung aku bersalin di kampung umah mertua, yang kedua di kampung halamanku tapi yang ini jauh di Pulau Lagenda.Entah apa semangat aku untuk tidak bersama keluarga kali ini, tapi alasannya anak sulungku dah masuk prasekolah,susah la kalu aku tinggalkan kepada abahnya.Biasalah anak2 nak juga dok bertempek dengan uminya walaupun uminya tengah sakit berpantang.Kedua nak dok ngan famili mertua,arwah mak mertua dah pun dijemput Ilahi.Walaupun dah dapat mak mertua baru,rasanya x sama dengan mak mertua lama lagipun malas nak menyusahkan dia pulak.Rumahku sendiri di kampung,lagi tak boleh sebab ma n ayah bakal ke tanah suci untuk mengerjakan umrah.Malas nak susahkan kakak2 pulak.Jadi keputusan muktamad,bersalin aje la di sini,di rumah sewa kami.Lagipun nak memudahkan proses itu ini. Sementelahan pula aku ni suspek diabetes semasa mengandung,memang menjadi pemantauan nurse n doktor.



Barang2 persiapan nak ke hospital dah siap semua.Tunggu nak angkut aje...gambar di atas tu lerr persiapan aku nak ke hospital nanti.He3 gambar x memuaskan dah amik pun dengan webcam laptop ni.Opps lupa taruk flush air panas sebab nak tunggu sakit2 dulu baru lerr nak taruk air pnas dlm bakul tu..


Harap2 lerr semua berjalan lncar dan mudah.semoga Allah memudahkan segala urusan.Amin..






2 comments:

lady-D on Sabtu, Mei 28, 2011 2:34:00 PG berkata...

tak sabar tunggu baby baru^^
rindu giler kat sis, atiq n amni T___T

maslemon on Sabtu, Mei 28, 2011 3:15:00 PTG berkata...

datang le langkawi ek...

Catat Ulasan

ok la tuuu..