Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selamat datang ke dunia blog saya.Seorang ummi,isteri,anak dan kawan yang baru berjinak dgn dunia blog.Semoga yang baik kita jadikan pedoman dan yang tak baik kita buang jauh2...semoga kita memperolehi keberkatan.Amin...

Sabtu, 9 Mei 2009

Pagi Yang Cerah Jangan di Sangka..

pagi yang cerah jangan disangka cerah sat lagi tiba2 hujan.so cepat2 jemur kain sementara hari masih cerah dan panas.arini bangun lewaat sket.kesian hubby nak makan pulut pagi x sempat nak sediakan.dia plak ada latihan sofbol.dengan mata yang masih half terbuka bercakap dlm nada yag lemah pada si hubby...

'eh x sempat dh nk buat pulut pg.pulut pun x rendam semalam.'
'abg beli ns nk x?.ke nk mkn roti canai?roti canai semalam ada kan?'
'ada 2 keping..'aku jwb pelan. 'abg beli la kue kat budak2'.
'emm'
.hubby jwb ringkas.

macam nerrr nk buat semalam kul 2 lebih baru mata ni boleh pejam itupun terganggu dek suara si cilik yang merengek ntah apa-apa.kembung kot.yg heran sungguh anak2 aku ni jam 8 mlm tiba2 ttido.letih sgt kot dh sing ari x tido dtambah plak bermain gilerrr di waktu siangnya.aku sangkakan hingga ke pagi tido eh kul 10 mlm tiba2 si adik bangkit dari buaian.sah!ni bangkit nk main.adoi!!!!si abg plak mengigau nangis2.dia ni pantang aku marah2 mula la terbawa2 perasaan 2 dlam tdo.so apa lagi bl dh bangkit mula2 muka toya dlu, mitak air pastu makanan.seb baik ada roti canai hubby bele pg 2, so masuk dlm oven 'perangat' balik.laa terlebih timing plak jd keras.bg aku sedap la tp bg diaorang 'umi nape keras roti'.diaorg ni gg ada yg on n of maksud lbh mudh rongak.aku pun x tau naper gg depa ni jd cenggitu pdhal gosok gg slalu.ok x pe la mkn la jg wpun dgn susah pyh.
mula2 ok pastu tgok ceria di astro ok la 'aiman x kisah' tapi bila enjin dh panass formula 1 lerr jadinya.macam-macam ada.aku plak tengah surf internet tp coverage x berapa ada hubby kata sbb GPRS.ntah mls nk pk apa menatang 2.so ank aku main mcm2 lerr.sat2 kacau hubby yg mula nk bermimpi sat2 kacau aku.kendian ada sj permintaan; ummi adik nk air oren, buh dlm botol hak ada puting' lancar ajae permintaan.aku buat la tanpa ditambah gula.abis sebotol nk lg.buat lg.kendian main pastu gaduh ala-ala ultraman lwn raksasa.si adik ni girl tp bl gaduh klh laki2. 'tembak raksasa..mamposss'.konon dia 2 ultraman lerrr abg plak raksasa. main lerrr 'aiman x kisah'... tiba2 'ummi adik nk tido jom la sini'...kacau weii org nk berinternet ni.lyn juga laa.
so begitu pengakhirannya menjadi seorang ibu.mula la aku terpikir cenggini le kot aku dulu2 ms kecik.ye la aku lg lasak wpun aku ni mudah menangis n merajuk.susah payah mak aku jg aku n adik beradik yg lain seramai 8 org(sepatutnya 9 tp meninngal dlm perut tp dh cukup bulan).aku yg baru 2 org kdg2 tensen gak ngan kenakalan diaorg tp alhamduliilah ummi bersyukur kerana dikurniakan ank2 yg cerdik, petah berkata2 wpun kdg2 mencabar minda ummi bila ditanya soalan2 cepu emas dari korang berdua.
hemm pagi ni sunnguh cerah x lerrr ujan seperti ari sebelumnya.tapi jangan disangka cerah sampai ke petang beb sat lagi 'lu pk la sendiri' bak kata nabil raja lawak Astro.
aik aku x srpn g.patut lerrr rasa lapar jerrr.ank2 pun tido g.biarlah cover line yg semalam.wpun aku x gemar sgt ank2 bangun lewat nnt susah nk g skolah nanti.tp 2 le dah tido lewat semalam kesian plak nk kejutkan.adoii perut bukan setakat minta diisi ni tp minta dikeluarkn sisa 'toksid' ni.nk g bilik hajat dulu la ek.kui..kui..kui..

0 comments:

Catat Ulasan

ok la tuuu..