Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selamat datang ke dunia blog saya.Seorang ummi,isteri,anak dan kawan yang baru berjinak dgn dunia blog.Semoga yang baik kita jadikan pedoman dan yang tak baik kita buang jauh2...semoga kita memperolehi keberkatan.Amin...

Sabtu, 25 Julai 2009

Aku ditinggalkan...

Salam...

Jam 3.33 petang,cuaca mendung tapi agak berkuap.Tanda2 nak ujan.

Aku keseorangan di teratak ini.Ditinggalkan keseorangan.Sepi.Tapi indah.Bukan aku merajuk atau marah, tapi aku juga inginkan ruang untuk bersendiri setelah agak letih melakukan kerja rumah.Bukan aku membentak inginkan kebebasan atau nak bergoyang kaki(nak goyang camner sofa pun tak de.yg ada cm meja n krusi untuk mkn-tupun time nk mkn je gn-alhamdulillah), tapi ada masa otak dan badan ini inginkan kesunyian dan kedamaian.Bukan juga aku mengatakan ada anak2 dan suami jadi rumah ini gegak gempita tapi bohonglah kalau aku tak inginkan satu privacy untuk aku sendiri.

Bila keseorangan cenggini, inilah time untuk aku gunakan lap top 'keramat' hubby aku ni.Keramat?Hihihi bukan keramat apa pun tapi susoh bebeno nk gunakannya, time ujung minggu gini le aku leh tekan2 apa yg patut kat lap top ni.Ari lain?Kalau dan aku menyelit guna, kalao tak dan, tak dan lah.Huhuhuhu.

Mood pun tak dok nak g jln2 keluar sebenarnya.Tu yang malas nk ngikut depa keluar.Malas nak tukar baju dan malas nak bermalas-malasan.Betul ke ni perkataan aku guna?Ah! memang tak betul pun.Sejak berblogger ayat aku ikut suka aku aje.Rosak sungguh bahasa Melayu.Tapi kalo aku guna yang betul sangat, jemu gak orang baca ek?Tu dah jadi blog bahasa Melayu la plak kan?

Biarlah aku keseorangan lagi.Biarlah hubby plak melayan kerenah anak2 aku yang kdg2 terover pandai drpd aku.Biarlah kali ini mereka menunjukkan rupa paras mereka yang sebenarnya pada hubby.Selama ni dlm seminggu, hanya ujung minggu cenggini lah hubby ada di rumah.Hari lain?Toksah harap...hubby bz sesangat.Tapi bila ngan hubby anak2 aku jd baik.Bukan ngan aku tak baik tapi ngada2 tu lebih sket la.

Oh panasnya hari ni.Cuaca mendung je tapi 'berkuap'.Nak ujan le tu kot.Awan sedang mengumpul wap2 air dan bila awan penuh, maka awan pun menurunkan hujan.Secara saintifik macam tu la.Tapi semua kuasa Allah s.w.t.

Sunyi dan sepi bila tiada sesiapapun di rumah ini.Dapat bernafas lebih panjang kerana peti suara ditutup.Tak de benda nak ditegur kepada anak2.Kalau depa ada, peti suara sentiasa terbuka.Nafas selalu pendek2.

Tapi pemergian mereka tak lama.Sebentar lagi pulanglah...Selamat kembali wahai kekanda dan putera-puteriku.Ummi rindu...hehehe



0 comments:

Catat Ulasan

ok la tuuu..