Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selamat datang ke dunia blog saya.Seorang ummi,isteri,anak dan kawan yang baru berjinak dgn dunia blog.Semoga yang baik kita jadikan pedoman dan yang tak baik kita buang jauh2...semoga kita memperolehi keberkatan.Amin...

Khamis, 2 Julai 2009

Cuti panjang di Kelate 2

Ok sambung balik la kisah aku di kg...



Memandangkan aku ditinggalkan oleh kekasih hati di kampung maka agak bermaharajalela lah aku di sana.He3.Bebas la nak buat apa pun hubby x de.X lah aku macam biasa jerrr bangun tido, jaga anak n aktiviti bebas...

Tapi pada awal cuti sekolah, hari Ahad 31hb.Mei ayah dan ma pergi ke Johor dan melaka umak abang2 aku.Sebenarnya aku pun nak ikut tapi dah last minute bagitau tiket keta api abis lerrr.Padan muka dah tau cuti2 sekolah orang pakat balik baru suruh ble tiket.Cian anak2 aku nak ikut tok ayah dan Mok(belah kelantan a.k.a belah famili aku cucu2 panngil cenggitu) naik keta api.Depa btolak malam ari Ahad 2 la.Sebelum tu, petang; kami pergi pasar malam beli makanan2 dlu sambil bawa anak2 aku makan angin takut kempunan sebab x dapat ikut tok ayah n mok.

Sadis sungguh bila mendengar tangisan dan rayuan si kecil Nur Amni malam masa mereka nak ke stesen keta api.Nasib baik masa 2 si abang tido kalu x lagi sakan ngamuk nak ikut.Masa ayah n ma bersiap si kecil merengek2 cakap 'nape tok ayah tinggal adik..adik nak ikut...sian adik..' Pastu lagi terharu dia cakap 'nak balik rumah tok wan lah' dalam erti kata merajuk sebab kena tinggal terus nak balik rumah tok wan di kedah.

Saat naik kereta(abang ipa merangkap suami kakak ku yg tinggal berhampiran umah) pergi hantar ke stesen, tangisan si kecil makin kuat, kuat, dan kuat..adoi sadis sungguh.

Alamak kena stop dulu lah, nak solat Asar hubby ajak keluar lagipun tiap2 ari kamis, aku n jiran2 akan cabut 'kuk' a.k.a 'kutu'. Sapa yang dapat pulak yek?Aku dah dapat sekali, ada satu g bule cabut kuk. Ok cau dulu...


0 comments:

Catat Ulasan

ok la tuuu..