Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selamat datang ke dunia blog saya.Seorang ummi,isteri,anak dan kawan yang baru berjinak dgn dunia blog.Semoga yang baik kita jadikan pedoman dan yang tak baik kita buang jauh2...semoga kita memperolehi keberkatan.Amin...

Selasa, 7 Julai 2009

Aku rasa patut sambung...

X patut aku rasa tak sambung story aku ms bercuti di Kelate ari tu.Baik aku sambung...



Malam keberangkatan ayah n ma aku ke Johor n melaka aku rasa sayu dan sunyi yang teramat sangat.Sedih tiba2 bila aku rasa cukup kehilangan.Teringat kat hubby tiba2 tapi aku pendam.Hubby ada hantar mesej suruh kunci pintu dan pasang kelambu.Dia risau kes chikugunya yang sedang melanda negara kita baru2 ni.Tapi aku rasa rimas nak berkelambu dah Amni malam2 nak naik buaian.Sejak dia lepas susu badan dia mula nak didodoi dalam buaian je kekadang je tido bawah.

Malam tu juga anak2 gadis kak aku mari temankan aku tido.At least tak sunyi sangat.Boleh la hilangkan rasa sunyi.Nak kata aku tak takut bohong la tapi aku takut pada orang g daripada makhluk2 thalus tu.Bukan ape rumah aku pernah dipecah masuk oleh pencuri.Pencuri tu masuk ikut tingkap dapur.Dia cungkil tingkap kayu dapur n masuk bilik adik aku yang kebetulan masa tu dia kerja di Kelantan g, n curi apa ntah.Kalu x silap handset adik aku kot.Pas tu curi cincin2 mak aku yang mak aku simpan di almari dapur.Nasib baik x diapa-apakan adik aku tu.Ngeri la bila teringat.So tido la aku bertemankan anak2 n anak saudara aku...Krooh..krooh..krooh.

So sepanjang ma n ayah aku pergi berhoneymoon aku menjalankan tugas seperti biasa.Buat kerja2 rumah, masak, layan anak2 dan juga pergi jalan2 rumak kakak yg terletak tak jauh sangat tu.Pergi rumah dia baca buku la,majalah la,bual2 kosong.Aku paling syok baca MASTIKA.Penuh ilmu dan maklumat serta pengajaran.

Adik aku yang keje kat Ganu pun balik ujung minggu.Bes kalu dia balik dia bole bawa keta ayah.Aku ni ada je lesen tapi x bawa pun.Kuang kuang kuang..

Tapi yang paling syok aku dan kakak2 ku pergi berkelah di kawasan hutan lipur Air terjun Jeram Linang.Tapi time cuti ramai sangat orang nak berendam kaki pun rasa malu apalagi mandi.Anak2 sedaraku yang besar2 cukup seronok mandi tapi aku tak izinkan anak2 aku mandi.Issh payah nak control nanti,kalau ada abah mereka x pa la kot.Aku bagi diaorang rendam kaki je dah cukup.

Tapi yang lucunya masa nak balik baru aku belikan 2 biji pelampung kat anak2 aku dah diaorang teringin sangat.Belilah kesian dah le abah x de.Hu hu hu.

Lebih kurang seminngu kendian ma n ayah balik.Bes giler.Ada mereka semangat sket.Lepas abis cuti sekolah, aku masih lagi di Kelantan.Tolong ma mengasuh baby2 n kanak2.He3 aku ni cengil sket.Garang le tapi aku tegas sebenarnya.Time manja aku manjakan time tegas, hemm kecut anak2.he3.

Lebih kurang 3 minggu di Kelantan, tiba2 hubby call kata abah nak datang amik kami balik.Agak tergesa2 tapi mungkin abah teringat pada anak2 Diaorang tdo semalaman dan kami bertolak balik ke Kedah pagi esoknya.Sempat lagi abah bawa buah2 dari kampung bagi kat ayah dan ma.Kami bertolak ke Kedah pada 21 Jun. Ada peristiwa menarik semasa perjalanan pulang...


0 comments:

Catat Ulasan

ok la tuuu..