Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selamat datang ke dunia blog saya.Seorang ummi,isteri,anak dan kawan yang baru berjinak dgn dunia blog.Semoga yang baik kita jadikan pedoman dan yang tak baik kita buang jauh2...semoga kita memperolehi keberkatan.Amin...

Jumaat, 10 Julai 2009

Makanan yang kembalikan masa

Cuba rawatan anti penuaan yang semulajadi ini untuk mata yang bersinar, rambut yang berkilauan dan kulit yang berseri-seri dengan ramuan yang boleh didapati dari dapur anda!

Mandian susu yang melembutkan
Kekalkan kulit selembut bayi dengan menambah susu ke dalam air mandian suam anda.Rawatan yang benar2 baik dan menenangkan!

Pupur badan yang membantu menanggalkan sel-sel mati
Ini dia cara yang menyeronokkan untuk menyingkirkan sel2 kulit mati:
ratakan isi buah betik segar ke seluruh badan anda dan biarkannya selama 5 minit.Bilas badan anda di bawah pancuran air.

Rawatan rambut insentif
Untuk rambut yang licin dan berkilat, kisar sebiji telur bersama setengah biji avokado.Sapukan campuran tersebut ke atas kulit kepala sambil mengurut kepala dan biarkannya selama 30 minit.Bilas sehingga bersih.

Tonik muka yang menenangkan
Sapukan timun sejuk yang telah diparut ke sekeliling muka dan leher.Biarkannya selama 20 minit.Penggunaan yang kerap akan membantu menyamarkan cela, dan mencegah kedutan dan kekeringan.

Uncang teh yang menyamankan
Uncang teh yang telah digunakan disimpan di dalam peti ais semalaman, kemudian ditekapkan di kelopak mata anda.Sambil berbaring dan menutup mata, rehatkan minda anda, dan rasailah kenyamanan aroma teh yang menyegarkan di sekeliling mata anda.Lakukan beberapa minit untuk mendapatkan mata yang bersinar dan segar!

Selamat mencuba!

Sumber:Khidmat sumber Nestle

0 comments:

Catat Ulasan

ok la tuuu..